23948sdkhjf

Økologisk rekordsalg i oktober

«Øktober»-kampange giver ny rekord i økologi-salg.
Sidste år satte Coop og Danmarks Naturfredningsforening økologien på spidsen og omdøbte oktober til ”Øktober”. Kampagnen resulterede i Coops hidtil største omsætning af økologiske varer. En omsætning, der også efter kampagnens afslutning forblev markant højere end året forinden, skriver Coop i en pressemeddelelse.

Rekorden slået
I år er den rekord blevet slået. I oktober har Coop solgt fem procent flere varer end man gjorde i oktober sidste år i de ca. 700 butikker Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Coop.dk MAD.

- Sidste år var kampagnen hjulpet godt på vej af stor medieomtale og en intern konkurrence i butikkerne. I år har vores primære fokus været at sætte priserne ned og vise det store sortiment. Salget i Øktober viser, at kunderne kvitterer positivt, når vi fjerner nogle af de barrierer, der kan være for at vælge økologi. Så vi betragter helt klart kampagnen som en succes, siger Thomas Roland, CSR-chef i Coop.

Ønsker fortsat økologi-vækst
Danmarks Naturfredningsforening er meget tilfredse med samarbejdet med Coop, og at de endnu engang har skubbet på den økologiske udvikling.

- Vi er glade for, at vi igen i år har fået øko-salget til at stige. For hver eneste gang en forbruger vælger en dansk økologisk vare, undgår grundvandet og naturen mødet med sprøjtegift, siger foreningens præsident Maria Reumert Gjerding.

I det kommende år fortsætter Coop et højt aktivitetsniveau for økologien, hvor målet er at nå en andel af det samlede dagligvaresalg på 16 procent i 2020. I dag er den 13 procent. I 2014 var den otte procent.
Læs mere om: øko
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172